úterý 24. září 2013

Pěstujeme kytičky, bylinky, salátek a dýně II

Tak jsem v prvním článku slibovala brzké pokračování a nějak se mi nezadařilo. A víte proč? Protože mi skoro vše sežrali slimáci :-( Tisíce. Možná desetitisíce...Nepřeháním. Máme zahradu u velké rádoby louky, o kterou ale nikdo nepečuje, tudíž neseče. Odtud se k nám nahrnuli tisíce slimáků. Nejdříve jsem bojovala lidumilně, potom agresivněji a nakonec velmi agresivně - omlouvám se velice všem milovníkům přírody, ale mám jen jedny nervy....když zasadíte sazenice dýní a oni vám je během ani ne týdne sežerou (absolutně, nezůstal ani lístek, stonek, nic) a vy je tedy zasadíte opětovně (a okolo solíte, sypete modré granulky, lijete logr a já už ani nevím co ještě...) a opět je okamžitě posnídají a vy znova sázíte, po třetí a zas nic, tak se mi prosím nedivte.A to vůbec zde nebudu zmiňovat jahody, cukety, atd....

Nakonec se ujaly tři polochcíplé dýně, mám na nich cca 6 dýní hokkaido, beru to jako obr úspěch. Přesto je mi stále při pohledu na ně smutno, neveselo...

Pokud jste na tom lépe, píši můj recept na polévku (samo bezlepkovou, ale ta snad ani lepkově nejde ;-) )

Dýňová jednoduchá polévka

1 dýně na kostičky, není nutné loupat
cibule na kostičky
olej (řepkový, olivový)
citronová šťáva
sůl, pepř

Na oleji osmažíme cibulku do zlatova, poté přidáme dýni a opět lehce opečeme, podlijeme vodou (těsně nad dýni), osolíme, opepříme dle chuti a povaříme cca 15 min. Lehce rozmixujeme ponorným mixérem máte-li, dochutíme citronovou šťávou, solí, pepřem, jak je libo......velice jednoduché, ale jak se říká: " V jednoduchosti je krása" :-) Výborná ke zdravé a chutné snídani :-)

Dobrou chuť,
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat