sobota 28. září 2013

Makovošvestkový koláč se sušenkovou drobenkou

Přidávám recept na výtečný bezlepkový koláč...... našla jsem ho s použitím třešní, ale já ho udělala se švestkami, byly zrovna k mání.....
Myslím si, že ovoce se zde může použít různé, každý může zkusit své oblíbené.
Nejdříve mi přišlo, že to bude náročnější příprava, ale ne, byla to docela rychlovka.................

Připravíme si ovoce - v tomto případě švestky, dejte je do kastrůlku, promíchejte s trochou cukru krupice a cca 2 min povařte, nechte vychladnout
Na těsto:
200g mouky (100g pohankové, 100g kukuřičné)
4 lžičky kypřicího prášku
100g mletého máku
225g krupicového cukru (to bylo dle receptu, já dala 100g a stačilo to až dost...)
trochu nastrouhané citronové kůry z Bio citronu
150g rozpuštěného másla (můžete i heru - oboje mám vyzkoušené)
150g bílého jogurtu (použila jsem Hollandia)
3 vejce
Na drobenku:
bezlepkové sušenky podobné BeBe sušenkám - 2 balíčky
-používám ty na fotce, jsou moc dobré a nejsou opravdu drahé - cca 13Kč
150g kukuřičné mouky (hladké nebo polohrubé)
60 g krupicového cukru
100g měkkého másla
Sušenky si buď v robotu nastrouhejte nebo dejte do igelitového pytlíku a válečkem rozdrťte,
přidejte do mísy s ostatními přísadami a zpracujte na drobenku.

V míse pak promíchejte mouky, kypřící prášek, mák, cukr, citronovou kůru, máslo, jogurt, vejce a prošlehejte pomalu elektrickým šlehačem.
Těsto nalijte do dortové formy, předem vymazané.

Na těsto nandejte švestky, lehce je vmáčkněte do těsta a posypejte vše drobenkou.

Koláč pečte pomalu, tak na 160°C asi tak přibližně 50 min. Raději vyzkoušejte píchnutím do těsta, zda je vše dobře propečené.
Mám zkušenost, že vše bezlepkové peču na málo stupňů a déle, zdá se mi, že výsledek je pak lepší.

Jsem si jistá, že Vám bude chutnat!!!!

Mějte se fajn, Pavla

Žádné komentáře:

Okomentovat