pondělí 23. září 2013

Bezlepkové pečivo III - housky s Xantanem

Také já přidám recept na bezlepkové housky, nejlepší recept, který se mi zatím podařil, ale navíc poprvé s použitím Xantanu. Trochu jsem váhala, ale...

Na cca 10 housek potřebujete:

1/2 kostky kvasnic (21 dkg)
lžíce cukru
drobet teplé vody.....vše smícháme na kvásek a necháme cca 10 min vykynot

10 dkg schär mouky
10 dkg pohankové mouky
25 dkg kukuřičné mouky
5 dkg rýžové mouky (poprvé jsem zaměnila za sojovou, ale to nebyl asi dobrý nápad, stále jsem cítila nepříjemnou příchuť)
kmín, sůl cca 2 lžičky
200 gr zakysané smetany
1 brambora větší vařená, nastrouhaná
200 ml vody (event dle nasákavosti těsta trochu více)
1 lžíce oleje
1 lžička Xantanu rozmíchaná v 100 ml teplé vody - ale do těsta jsem nalila jen půlku -zdálo se mi to nějaké volaké divné ;-) navíc mi to nešlo dobře rozmíchat :-(

Použila jsem domácí pekárnu, nejdříve vložila vše tekuté, potom sypké, navrch vylila kvásek. Zapnula program těsto. Nenechala jsem kynout celou dobu, ale jen cca 45 min,  nechala jsem znova promíchat (u bezlepkového kynutého těsta pravděpodobně velice důležité) a potom znova kynout další cca 1 hod. Protože je těsto docela tekuté, udělala jsem bulky na plech vyložený pečícím papírem pomocí dvou lžící. Bulky jsee nakrojila nožem do kříže, pomazala vajíčkem, posypala semínky, hrubou solí - dle chuti - znova nechala cca 30 min vykynout na plech, poté upekla při cca 200 °C cca 15-20 min. Výsledek skvělý :-) Zkouška u kamarádek dopadla dobře :-)
Lze i dobře zamrazit, po rozmrazení při pokojové teplotě v poho, při opečení v toustovači naprosto vynikající....

Dobrou chuť přeje Petra




Žádné komentáře:

Okomentovat