úterý 22. října 2013

Bezlepková pizza z kypřicího prášku

S bezlepkovým těstem na pizzu bojuji již také delší dobu, většinou se mi podařilo, ale z toho kynutého těsta nejsem moc schopná udělat tenkou placku, vždycky mi to nakonec vykyne víc a je to pak spíše buchtopizza :-)
Tak jsem vyzkoušela těsto z kypřícího prášku, použila xantan a byla jsem příjemně překvapená....
Těsto jsem rozetřela do tenké vrstvy a výsledek byla tenká  pizza :-)

Na 2 ks bezlepkové pizzy z kypřicího prášku potřebujeme:

500g mouky (300g bezlepková směs Michalík, 150g jáhlová mouka, 50g pohanková mouka)
400ml teplé vody
6 lžic olivového oleje
sůl
8g prášku do pečiva
1/2 dávky xantanu (100ml horké vody + 1 lžička xantanu)
- je dobré si to připravit aspoň půl hodiny před přípravou těsta, voda s xantanem bude dobře propojená 

Mouky smícháme, přidáme prášek do pečiva a sůl, suchou směs postupně vmícháme do mokré směsi - teplá voda, xantan, olivový olej. Těsto necháme trochu uležet. Na plechy si dáme pečící papír a nandáme na každý část těsta, rozetřeme na tenkou vrstvu.

Pak si už jen každý přidá své oblíbené ingredience a dáme péct na 160°C. Hlídejte si to dobře, je to docela rychle upečeno, cca 20 min.

Určitě vyzkoušejte!

Hezký den přeje Pavla







Žádné komentáře:

Okomentovat