neděle 16. června 2013

Třešňový clafoutis

Jelikož nedávno vyšel červnový Apetit, musela jsem vyzkoušet nové recepty - samozřejmě předělané pro bezlepkovou dietu :-)

Jako první jsem vyzkoušela Třešňový clafoutis (čti klafuty - bublanina)
Jak jsem vyčetla, jde o francouzský dezert, je rychle hotový a je opravdu výýýýborný!!!!!

Úprava třešní:
Cca 500g vypeckovaných třešní (já použila kompot)
1 lžíce krupicového cukru
1 lžíce třešňové pálenky

Třešně se promíchají s cukrem a pálenkou, pak se nechají hodinu uležet.
Tak je to přesně podle receptu, já ale toto vynechala, musím se přiznat, že ovoce načichlé alkoholem opravdu nemusím.........takže já promíchala třešně pouze s cukrem a nemusela nechat hodinu macerovat, měkké byly dost, byly z kompotu :-)

Na těsto - mám recept upraven na větší dávku - původně je jen ze 100g mouky, což by bylo pro naši rodinku málo

100g bezlepkové směsi Michalík (nebo jako obvykle kdo jakou má raději)
50g jáhlové mouky
50g rýžové mouky
1 vejce
3 žloutky (já dala 4 celá vejce)
90g krupicového cukru (dala jsem pouze 60g)
1 lžíci vanilkového extraktu (opravdu se vyplatí si ho doma vyrobit, vanilková chuť pečiva je pak mnohem lepší)
100 g rozpuštěného másla (nebo hery)
200ml mléka
200 ml šlehačky
1 lžička srouhané kůry z biocitronu

Do mísy dáme mouky, špetku soli. V druhé míse ušleháme vejce, cukr, vanilk. extrakt, máslo, citronovou kůru, mléko, šlehačku. Pak zamícháme do našlehané směsi promíchané mouky a vymícháme v hlaďounké těsto. Necháme cca 10 minut odležet a jestli nám mouka zhoustla moc, přidáme ještě mléko.....těsto má být spíše tekutější.
Do máslem vymazaného a vysypaného plechu - třeba kokosem, naklademe třešně a zalijeme těstem....pečeme pomalu tak na 160°C dokud těsto nezezlátne asi tak 40 min.
Když si moučník dáte ještě teplý, uděláte nejlépe!!!!
Jo a nelekněte se, moučník při rozkrojení vypadá tak trochu jako by byl slitý nebo celý z tvarohu....
Tak si pěkně pochutnejte a na kila nekoukejte :-)

Přeji pěkný zbytek neděle, Pavla





 

Žádné komentáře:

Okomentovat