neděle 16. června 2013

Chorvatsko

Mám tady další mini díl série cestování bez lepku :-)

Jde o zemi Čechy velmi navštěvovanou - Chorvatsko. Nemám tam velké zkušenosti, byli jsme tam jen na velmi málo místech. Tak tedy aspoň něco jsem zjistila...........

V Chorvatsku tedy rozhodně není nějak známá znalost bezlepkové diety......v malých obchodech jsme nenalezli žádné bezlepkové produkty, jen ve velkých městech ve velkých obchodních domech - a to produkty od firmy Schär a musím říci, že mi přišly o dost dražší než u nás....no ale hlavně, že alespoň někde něco měli......

Docela dobré to bylo u některých "zmrzlináren" tam už někde věděli o co jde a znali dietu pravděpodobně od jiných turistů.......a dceři místo zdobení zmrzliny kornoutky do různých tvarů ptáků a jiných potvůrek, jí zmrzlinu taky ozdobili zvířátkama na špejli, což mi přišlo milé....aspoň smutně nepokukovala po kornoutkových veselých výtvorech. :-)
Také v restauraci  jsme se docela dobře dorozuměli, plátky masa ogrilovat či na přírodno orestovat zvládnou snad v každé restauraci a zeleninu, brambory mají taky na každém jídelním lístku.....

Četla jsem, že v Chorvatsku jsou dostupné bezlepkové výrobky v lékárnách, ale to jsme bohužel zatím nezkusili...tak snad někdy příště. Každopádně do Chorvatska pečivo určitě s sebou!!!
Zkušenosti s hotely v Chorvatsku zatím osobně nemáme,  ale od známých vím, že když jste ubytováni v hotelu s jídlem, tak se pro bezlepkáře vždy něco najde či upraví. Je také důležité informovat včas cestovní kancelář o tom, jaké máte požadavky.


Tak snad Vám moje informace pomůžou, hezké léto přeje Pavla :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat