úterý 23. července 2013

Letní dezert - bezlepkový cheesecake

"Cheescaky" neznám moc dlouho, ale okamžitě jsem se zamilovala :-) Jejich bezlepková verze je velice jednoduchá - prostě použijete oblíbené bezlepkové máslové sušenky a jinak se můžete inspirovat jakýmkoliv receptem. Já nejraději listuji časopisem Apetit, recepty si někdy předělávám dle ingrediencí, které zrovna mám po ruce, stejně jako v tomto případě:

200 gr bezlepkových sušenek bez náplně (na způsob lepkových esíček)
125 gr rozpuštěného másla (lze i heru, či půl na půl, ale máslo je máslo)
150 gr cukru
1 vanička tvarohu
1 vanička mascarpone (200 gr) - možné nahradit např. lučinou, krémovým čerstvým sýrem
2-3 vejce - žloutky a bílky zvlášť
mandle sekané či plátky
cca 200 gr drobného ovoce (já naposled použila směs jahůdek, malin a červeného rybízu - fantastické)

Sušenky rozdrtíte třeba v robotu či válečkem, promícháte je s rozpuštěným máslem, necháte chvilku odležet. Mezitím si zapnete troubu na 165°C. Směs sušenek a másla upěchujete do vymazané koláčové formy (já používám pečící papír), dáme na chvíli chladit do ledničky. Připravíme si krém - mascarpone, tvaroh, část cukru a žloutky rozmícháme, přidáme vyšlehaný sníh z bílků a zbývajícího cukru. Vmícháme sekané mandle.

Formu vyndáme z lednice, nalijeme krém, posypeme ovocem a dáme péct do vyhřáté trouby (pod dávám plech naplněný vodou, aby se nezašpinila trouba, někdy mi trocha másla vyteče). Pečeme cca 40-50 min, do zlaté barvy. Po dopečení nechám cca 15 min v otevřené troubě, potom dám vychladit - je dobré formu sundavat až když je bezlepkový cheescake opravdu studený. Také je možné nechat do druhého dne vychladit v lednici - nám se to ale nikdy nepovede :-) Většinou ho jíme lžičkou ještě teplý...mňam :-)

Dobrou chuť přeje Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat