čtvrtek 18. července 2013

Rajčatové pomodoro po italsku


Jestli jste už také někdy navštívili Itálii, tak víte, že Italové nepoužívají při vaření kečup…. Musím říci, že já ho také vůbec nemusím, oproti mým dětem, že? Hranolky s kečupem pro mne fuj, pro ně Ňam….
Italové používají pomodoro, což je něco jako rajčatové pyré…..používají ho na pizzu, do špaget na omáčku a je moooc dobré.

Vždycky jsem si přivezla pár sklenic z dovolené v Itálii do zásoby domů. Až jednou se mojí mamce přemnožily rajčata.......(vlastně jako už několikrát) jen mne nenapadlo si z nich vyrobit vlastní pomodoro :-)

Takže jsem vzala sklenici dovezenou z Itálie a přeložila si, copak tam dávají všechno dobrého.
Pak jsem se vrhla na svojí výrobu. Buď to vyjde nebo ne…..a vyšlo. Sice se mi v jedné sklenici asi po dvou měsících udělala plíseň, měla jsem hrůzu, že to samé bude i v ostatních, ale naštěstí ne…......

Tak tady jsem sesmolila pro Vás recept…množství je přibližné, a pokud nemáte rádi bylinky, nemusíte je tam dávat. Tak snad Vám to vyjde a budete si celou zimu pochutnávat na výborných špagetách (bezlepkových) s pomodorem.

Suroviny:
2-3 kila rajčat
2-3 cibule

8-10 stroužků česneku
bazalka
tymián
oregano
rozmarýn
sůl
(dle uvážení)
2 - 3 lžíce cukru
olivový
olej na orestování cibule

Na olivovém oleji necháme zesklovatět nakrájenou cibuli. Přidáme cukr, promícháme a necháme zkaramelizovat.
Přidáme nakrájená oloupaná rajčata (celá rajčata spaříme vroucí vodou, chvilku necháme stát a pak jdou krásně oloupat), přidáme sůl a dusíme cca 30 min, až se rozvaří na kaši.
Asi tak 10 minut před koncem přidáme česnek nakrájený na plátky a bylinky, čím víc – tím líp.
Když je omáčka hotová, nalijeme ji do sklenic se šroubovacím víkem a zavařujeme v klasickém hrnci. Nalijeme do něj vodu asi tak, aby sahala kousek pod víčka, a pomalu vaříme zakryté přibližně 45 minut.

A nedávno jsem vyčetla v jednom podobném receptu, že je možné přidat nastrouhanou bramboru, aby pomodoro bylo husté.
Takže to letos určitě vyzkouším, tedy pokud se mojí mamce "zadaří" a urodí se jí spousty rajčátek :-)

Buon appetito, Pavla

 


Žádné komentáře:

Okomentovat